Cheesecake!


Heej!
Ville bara lägga upp en gammal bild på den godaste cheesecaken!
Här kommer även recept!
Det behövs:
Till botten:
10 Digestive-kex
100 g smält smör
Till första fyllningen:
2 paket (400 g) philadelphiaost
3 ägg
1 1/2 dl socker
Till översta lagret:
2 små burkar (4 dl) crème fraiche
1 msk vaniljsocker
1 dl sicktat florsocker
Sätt ugnen på 200 grader.
Smula sönder kexen och blanda med smält smör. Lägg ut smulorna i en pajform men löstagbar botten och trycktill lite med handen så att blandningen bildar en tunn botten. Formen kan läcka i ugnen så jag rekomenderar att lägga en bit folie under bakformen.
Grädda botten i 5-10 min. När botten är klar sänk ugnen till 175 grader.
Mosa den krämiga osten med en gaffel eller enklare med en elvisp. Blanda ner äggen och sockret. Kör till en röra. När Botten svalnat något fördela då "philadelphiasmeten" i formen.
Grädda lite längre ner i ugnen i 20-35 min tills kakan "lyfter" lite längst kanterna och en aning i mitten.
Låt kallna.
Blanda sedan crème fraiche, vaniljsocker och sicktat florsocker. Bred ut på den helt kalla kakan.
Grädda i 5-7 min så att ytan stelnar något. Ställ sedan in kakan i kylen.
När cheesecaken är klar så ta passionsfrukt på! Det blir super gott med den syrliga smaken till den söta kakan!
Det var allt! Somsagt så har vi en beställning imorgon! Ska bli spännande! Här ska bakas!
Hadé "gott"!
/ The new cake baker!

Kommentarer
Strawberry

Å va gått måste testa! <3

2012-01-18 20:41:51
Coquina

Mums vad gott och vilken fin blogg ni har =) Kika gärna in på min matblogg och tävla om skålar från Ib Laursen =)

2012-01-20 13:12:09
URL: http://coquina.blogg.se/
Tess

Mumsigt! Fräscht med lite 'fruktigt' i!

2012-01-21 10:58:28
URL: http://theresiast.blogg.se/
Mums!

Fyy tusan vad gott! måste testa!!!!!!! <3333

2012-02-03 16:58:08



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0